Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-07, 12:45   #1
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Samlingstråd: Vinnande kuponger


Hej på er!

Tyckte det kan vara en kul idé att ha en tråd där vi samlar ihop lite vinster.
dels för att det är intressant att se och för inspiration!
Håller vi i denna tror jag att det kan bli en rätt kul följetong och se vilka av oss som verkligen levererar lite pengar.
Lite info om sin vinnande kupong skadar ju inte heller!

Jag har haft en torrperiod senaste månaderna, så igår kändes
det gött att få ett par femmor.
Missade helt att Torbjörn körde häst i kallblod och jag missar aldrig honom i kallblod, men stressade mig igenom inlämningen och missade.
Hade varit fint med 6 rätt trots allt.

Dats So Cool har man jagat länge, tyvärr vart det spik i det loppet.

inte långt ifrån ensam rent teoretiskt.

Jag börjar med gårdagens vinst.

V75
Inlämnat: 2022-08-06, 15:45
Rättvik
Lördag 2022-08-06
Start: 16:20
Kostnad: 750,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (12, 5)
2: 2, 3, 4, 5, 12 (7, 10)
3: 2 Global Badman (1, 3)
4: 1, 4, 9, 10, 14 (8, 15)
5: 4 Borups Tornado (2, 10)
6: 1, 2, 4, 7, 10, 14 (9, 3)
7: 2, 7, 8, 10, 12 (1, 11)

2x5x1x5x1x6x5 = 1500 rader.
1500 x 1 x 0,50 kr = 750,00 kr.
Totalt: 750,00 kr.
Rättningskod: PHG LHM NZC
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10), abstruse (+5)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-07, 18:44   #2
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Har varit kall på V75 en längre tid. Däremot V86, Raketen och Vinnarspel, har gått bättre.

VINNARE
Inlämnat: 2022-08-06, 15:42
Rättvik Lopp 8
Lördag 2022-08-06
Start: 17:27
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

11 Valle Mattis

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: VHL BHF PZH



RAKET
Inlämnat: 2022-07-16, 03:07
Årjäng
Lördag 2022-07-16
Start: 14:45
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
1: Vinnare 9 Lexington Zon
7: Plats 10 Wolt
9: Vinnare 3 Rossi Garline

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: GNV PQD HKF
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+5)
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-07, 19:02   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Blir ju lite ”spelvärde” av en sådan tråd. Går man in på deras hemsida så rullas deras vinster ut, men inget om deras insatser, spelnetto och när det inte gått så bra. Men det finns kanske intresse för en sådan här tråd. Själv tycker jag dock det är intressantare att i så fall följa dom som redovisar sina tankar och spel på förhand om jag vill få en uppfattning om vilkas tankar och spel man ska ta till sig.

På den tiden jag gick på trav så fanns det ju dom som älskade att på banan prata högt om spel som satt men ryktet sa att det var dom som torskade mest pengar.

Samma med andelsforumet. Finns ju dom som i stort sett dagligen säljer andelsspel där men aldrig sen redovisar systemen eller hur det gått utom möjligtvis när något gått in. Har själv ingen aning om hur det egentligen går, hur dom spelar och då tvekar man verkligen att hänga på. Annat med dom som både säljer andelar och redovisar hur spelen ser ut och hur det går oavsett om det blir vinst eller förlust. Då vet man mer vad man får för pengarna man investerar hos andelssäljaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+5), Tipsb (+5), Gotland (+50), solkusten (+11)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 08:16   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Blir ju lite ”spelvärde” av en sådan tråd. Går man in på deras hemsida så rullas deras vinster ut, men inget om deras insatser, spelnetto och när det inte gått så bra. Men det finns kanske intresse för en sådan här tråd. Själv tycker jag dock det är intressantare att i så fall följa dom som redovisar sina tankar och spel på förhand om jag vill få en uppfattning om vilkas tankar och spel man ska ta till sig.

På den tiden jag gick på trav så fanns det ju dom som älskade att på banan prata högt om spel som satt men ryktet sa att det var dom som torskade mest pengar.

Samma med andelsforumet. Finns ju dom som i stort sett dagligen säljer andelsspel där men aldrig sen redovisar systemen eller hur det gått utom möjligtvis när något gått in. Har själv ingen aning om hur det egentligen går, hur dom spelar och då tvekar man verkligen att hänga på. Annat med dom som både säljer andelar och redovisar hur spelen ser ut och hur det går oavsett om det blir vinst eller förlust. Då vet man mer vad man får för pengarna man investerar hos andelssäljaren.
Precis så! Förhandare är ljusår bättre enligt mig.

Påminner även om denna tråd https://www.sharps.se/forums/spela-a...laemnade-spel/

Trots upprepade påminnelser envisas folk om att mata på med sina SPÄNNANDE oredovisade spel.

Men men, vi har ingen regel för det. Inte än...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 09:15   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Precis så! Förhandare är ljusår bättre enligt mig.

Påminner även om denna tråd https://www.sharps.se/forums/spela-a...laemnade-spel/

Trots upprepade påminnelser envisas folk om att mata på med sina SPÄNNANDE oredovisade spel.

Men men, vi har ingen regel för det. Inte än...

Det blir så spretigt att lägga in system i en tråd och sedan diskutera omgången i en annan. Bättre att både lägga in systemen och andra spel som tillhör den aktuella omgången samt diskussionen i samma tråd, som de flesta av oss gör idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 09:16   #6
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Precis så! Förhandare är ljusår bättre enligt mig.

Påminner även om denna tråd https://www.sharps.se/forums/spela-a...laemnade-spel/

Trots upprepade påminnelser envisas folk om att mata på med sina SPÄNNANDE oredovisade spel.

Men men, vi har ingen regel för det. Inte än...

Är inte detta då en bra tråd att redovisa i ?

Dvs, att man tydligt redovisar lördagens resultat med info om gällande kupong / andel?

Både kul för de som är intresserade och ett bra sätt att få överblick på hur det går för sina favorittippers.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 09:21   #7
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blir så spretigt att lägga in system i en tråd och sedan diskutera omgången i en annan. Bättre att både lägga in systemen och andra spel som tillhör den aktuella omgången samt diskussionen i samma tråd, som de flesta av oss gör idag.
Skulle nog säga att spretigheten ligger i att bläddra runt 6-9 sidor inlägg efter någons rättningskod.
Skulle jag t ex vilja se hur det gick för dig så måste jag in och leta genom alla tips och tankar för att se om du ens postade din kupong.
Så upplever jag det åtminstone.

Sen kan man aldrig forcera att en tråd blir lyckad och en följetång, men jag tror att det finns givande aspekter med att hålla en tråd likt denna aktiv

Värt ett förslag och test, tyckte jag.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 09:26   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Skulle nog säga att spretigheten ligger i att bläddra runt 6-9 sidor inlägg efter någons rättningskod.
Skulle jag t ex vilja se hur det gick för dig så måste jag in och leta genom alla tips och tankar för att se om du ens postade din kupong.
Så upplever jag det åtminstone.

Sen kan man aldrig forcera att en tråd blir lyckad och en följetång, men jag tror att det finns givande aspekter med att hålla en tråd likt denna aktiv

Värt ett förslag och test, tyckte jag.
Själv så bryr jag mig inte så mycket om att kolla om andra har lämnat in sina lappar. Jag har nog rätt bra koll på vilka som eventuellt låtsas i så fall. Att ha flera olika trådar för samma grej anser jag är onödigt. Jag kollar aldrig i tråden där folk slänger in sina system och det inte förs någon dialog. Vi är alla olika och tur är det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 09:27   #9
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Blir ju lite ”spelvärde” av en sådan tråd. Går man in på deras hemsida så rullas deras vinster ut, men inget om deras insatser, spelnetto och när det inte gått så bra. Men det finns kanske intresse för en sådan här tråd. Själv tycker jag dock det är intressantare att i så fall följa dom som redovisar sina tankar och spel på förhand om jag vill få en uppfattning om vilkas tankar och spel man ska ta till sig.

På den tiden jag gick på trav så fanns det ju dom som älskade att på banan prata högt om spel som satt men ryktet sa att det var dom som torskade mest pengar.

Samma med andelsforumet. Finns ju dom som i stort sett dagligen säljer andelsspel där men aldrig sen redovisar systemen eller hur det gått utom möjligtvis när något gått in. Har själv ingen aning om hur det egentligen går, hur dom spelar och då tvekar man verkligen att hänga på. Annat med dom som både säljer andelar och redovisar hur spelen ser ut och hur det går oavsett om det blir vinst eller förlust. Då vet man mer vad man får för pengarna man investerar hos andelssäljaren.
Redovisar man kupongen så ser man ju faktiskt insatsen.
Likt mitt exempel i trådstarten är det bara kul om folk sammanfattar sina kuponger lite efter spelet är över.

Tips och tankar i individuell V75-tråd behöver ju inte utesluta en separat tråd för kort sammanfattning och redovisning.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 09:28   #10
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Själv så bryr jag mig inte så mycket om att kolla om andra har lämnat in sina lappar. Jag har nog rätt bra koll på vilka som eventuellt låtsas i så fall. Att ha flera olika trådar för samma grej anser jag är onödigt. Jag kollar aldrig i tråden där folk slänger in sina system och det inte förs någon dialog. Vi är alla olika och tur är det.
Menade mer om du postade i tråden eller ej, inte om du faktiskt lämnade in kupongen.

Ah ähh, vi får väl se. Tråden kan bli rolig om folk ger det en chans, funkar det inte så självdör den ju inom 1 vecka
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 10:47   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blir så spretigt att lägga in system i en tråd och sedan diskutera omgången i en annan. Bättre att både lägga in systemen och andra spel som tillhör den aktuella omgången samt diskussionen i samma tråd, som de flesta av oss gör idag.
Nu rör ju min kommentar redovisning av de spel man marknadsfört under sektionen "Spela andelsspel tillsammans". Där tycker jag att man bör redovisa vad man lämnat in som spel. Dels för att vägleda framtida köpare om hur man brukar spela men även för att möjliggöra gemensamt påhejande mm. De flesta gör detta redan idag men fortsatt struntar vissa i detta, hur spännande än omgången må vara.

Egna spel och resonemang funkar bra att köra i "Dagens tråd" som för övrigt bör ha såväl datum, spelform och bana med i namnet. Allt för att göra sökningar möjliga.

Men en särskilt vinsttråd med enbart efterhandare känns inte så aktuellt. Åtminstone inte för mig. Visst kan det vara skönt att få skryta om sin vinst lite, men någon större funktion tycker jag inte det har.

Vill man smyga in sin efterhandare i "Dagens tråd" så kan man ju göra det. Det sker redan idag och renderar oftast lite ryggdunk men även en del gnäll.

Men det får man ta!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 10:58   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Nu rör ju min kommentar redovisning av de spel man marknadsfört under sektionen "Spela andelsspel tillsammans". Där tycker jag att man bör redovisa vad man lämnat in som spel. Dels för att vägleda framtida köpare om hur man brukar spela men även för att möjliggöra gemensamt påhejande mm. De flesta gör detta redan idag men fortsatt struntar vissa i detta, hur spännande än omgången må vara.

Egna spel och resonemang funkar bra att köra i "Dagens tråd" som för övrigt bör ha såväl datum, spelform och bana med i namnet. Allt för att göra sökningar möjliga.

Men en särskilt vinsttråd med enbart efterhandare känns inte så aktuellt. Åtminstone inte för mig. Visst kan det vara skönt att få skryta om sin vinst lite, men någon större funktion tycker jag inte det har.

Vill man smyga in sin efterhandare i "Dagens tråd" så kan man ju göra det. Det sker redan idag och renderar oftast lite ryggdunk men även en del gnäll.

Men det får man ta!

Okej! Då missuppfattade jag dig, kanske för att jag aldrig kollar den tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 13:44   #13
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Egna spel och resonemang funkar bra att köra i "Dagens tråd" som för övrigt bör ha såväl datum, spelform och bana med i namnet. Allt för att göra sökningar möjliga.
Dagens tråd-rubriker kanske kunde moddas emellanåt. Tex "lite jägers ikväll hej allihopa" = nåt i stil med tex

V64
J alt. Jägersro
Datum
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 14:25   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Dagens tråd-rubriker kanske kunde moddas emellanåt. Tex "lite jägers ikväll hej allihopa" = nåt i stil med tex

V64
J alt. Jägersro
Datum
Görs hela tiden. Därav mitt inlägg ovan.
Vi borde kanske sätta ett format för detta men grundregeln för hela forumet är att inte ha för mycket regler.

Jag hade en period då jag ständigt la upp trådstarter med baninfo och väder samt proppar men det tar sin lilla tid och har inte alltid varit prioriterat hos mig.

Kanske ska ta upp det igen.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-08, 17:45   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Tråden börjar som rubriken (Tack OP)

Sedan bara gnäll, kanske läge för mod att ändra rubriken till Dagens Gnäll 8/8 .


När vi nu ändå är off-topic på avdelning gnäll, så javisst, en tråd för tipssnack och en optional för vinnande kvitton.

Personligen ser jag ingen korrelation mellan bra tips och enstaka makalösa inslag.

Som det är nu fylls tex V75 tråden plötsligt med miljoner poster som gratulerar någon till ett andelsspel som jag iaf aldrig lyckas köpa in mig i, de som lyckas måste ha någon hotline till Basse o Karlstad ?

Edit:
Fixade en gnälltråd nu kan de som vill posta vinstkuponger här haha.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-08 klockan 17:58.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td